Dárkový poukaz

Dárkový poukaz aneb všestranný dárek pro jakoukoliv událost

Vánoce, svátky, narozeniny a nejrůznější oslavy úspěchů jsou radostné události, kdy chceme své blízké co nejvíce potěšit. Ne každý má však ten dar a trpělivost vyžívat se ve výrobě a nakupování dárků. Výbornou variantou jsou proto dárkový poukaz. Stačí jen zvolit ten správný a úspěch máte jistý. Pojďme se společně podívat na to, proč jsou vouchery, tak oblíbené a připravit se na Vánoce. Nechceme vás strašit, ale zbývá už jen něco málo přes 60 dní.

  1. Voucher, poukaz, certifikát, dárková karta
  2. Něco málo z historie
  3. 5 zásadních výhod
  4. Dárkový poukaz na estetické ošetření

Voucher, poukaz, certifikát, dárková karta

Mnoho výrazů, pod kterými se skrývá pointa celého dárku. Dárkové poukazy existují v nejrůznějších podobách. Z těch nejznámějších lze zmínit plastové karty, elektronické kódy nebo online účty. V podstatě jde o to, že kteroukoliv z těchto variant lze směnit za zboží nebo služby v určené společnosti. Většina firem nabízí i stanovení hodnoty daného poukazu.

Buď si lze vybrat z předem nastaveného výběru anebo si libovolně zvolit jakoukoliv částku. Kromě nákupu módního a spotřebního zboží se vouchery hojně uplatňují právě ve zmíněných službách. Konkrétně velmi oblíbené jsou poukazy na konzumaci v restauraci, na wellness nebo na nejrůznější typy kosmetických procedur. 

Něco málo z historie

Mnoho historiků se domnívá, že za celou naši civilizaci vděčíme instinktu darování. Je to přeci jen základ celého výměnného obchodu a základ našeho moderního ekonomického systému. Země předávaná z jedné generace na druhou byla považována za dar, zatímco Římané a Řekové věřili, že štěstí je „darem“ od bohů.

Vládci, bohové a náboženští vůdci již dlouho přijímali „pocty“ od svých podřízených, ať už jako dík nebo strach z nadvlády. Dokonce i myšlenka na darování je překvapivě složitou a důležitou součástí lidské interakce, která pomáhá definovat vztahy a posilovat vazby. Ve skutečnosti psychologové říkají, že je to často dárce, spíše než příjemce, kdo sklízí největší psychologický zisk z darování.

Ať už v darování vidíte hlubší smysl nebo nikoliv, je nutné podotknout, že s vývojem trhu se spousta lidí chtěla vyhnout přímému nákupu a snazší pro ně bylo darovat svým blízkým peníze. To se samozřejmě nelíbilo obchodníkům, protože zcela logicky přicházeli o tržby.

Naštěstí přišel vynález dárkových poukazů. Malý kousek papíru, na kterém byla předem stanovená částka sama o sobě zajistila, že se podnikatelům vrátily zisky a příjemce daru navštívil jejich podnik, kde zpravidla utratil i něco navíc.  

První tyto poukázky začaly používat velké světové obchodní domy ve 30. letech 20. století. Pracovníkům bylo nařízeno, aby dárkové poukázky schovali za pulty obchodů a na požádání je prodali pouze vybraným zákazníkům.

V 70. letech 20. století se tento trend však změnil, a to díky světově proslulé společnosti McDonald’s, která spustila svůj program vánočních dárkových certifikátů. Ten vyvolal velký rozruch a zájem, a tak brzy následovaly další restaurace, obchodníci a nákupní centra.

Jak se postupem času zjistilo, zásadním problémem papírových poukázek byla jejich snadná distribuce a s tím související vysoká míra padělků. Zcela zásadní tak byl vynález plastových dárkových karet, které byly samy o sobě bez hodnoty a konkrétní cenu jim dali svou aktivací až prodavači při platbě. Dnes už je tento systém zcela běžný, a kromě něho se využívají i specifické kódy registrované v systému obchodníka, které zajišťují, že certifikát nelze využít opakovaně ani padělat.

5 zásadních výhod

  1. Univerzálnost – Vouchery jsou bezpochyby nejvíce univerzálním dárkem na trhu. Při výběru správné společnosti jimi lze obdarovat kohokoliv bez ohledu na věk nebo pohlaví. Příjemce si pak sám z dané firmy vybere zboží nebo službu, která bude nejvíce vyhovovat jeho individuálním potřebám.
  2. Rychlý a snadný nákup – Tento benefit ocení nejen ti z vás, kteří dárky nechávají na poslední chvíli. U velkého množství prodejců totiž není nutné navštívit ani kamennou prodejnu. Vše vyřídíte online z pohodlí domova a ihned po platbě vám do emailu přijde zakoupený voucher. Ten si pak můžete vytisknout a zabalit anebo ho rovnou přeposlat příjemci i bez osobního kontaktu. 
  3. Už žádné faux pas – Asi každému z nás se někdy stalo, že se zakoupeným dárkem netrefil do vkusu obdarovaného. S poukazy nic takového nehrozí, protože konkrétní produkt nebo službu si příjemce vybere sám. Dárek pro ženu tak nebyl nikdy snazší. 
  4. Ekologické řešení – V dnešní době se kromě jiného v souvislosti s dárkovými vouchery skloňuje i slovo ekologie. I když se to na první pohled možná nezdá, tak ve výsledku tím, že darujete elektronický dárkový poukaz zajistíte nižší potřebu obalového materiálu. 
  5. Dlouhodobější zážitek – I když má většina poukazů předem stanovenou expiraci i tak se jedná nejčastěji o dobu jednoho roku od nákupu. Díky tomu tak lze zajistit, že obdarovaný si sám dle svých potřeb vybere konkrétní čas a datum, kdy voucher uplatní a nebude ničím limitován. 

Dárkový poukaz na estetické ošetření

Impera Clinic je moderní estetická klinika v centru hlavního města Prahy. Jako společnost dbáme na to, aby naši klienti byli spokojeni a dostalo se jim co nejlepších služeb. Nedílnou součástí je proto taktéž nabídka dárkových poukazů. Uvědomujeme si, že obdarování není vždy jednoduché a chceme vám tento proces co nejvíce ulehčit. A je úplně jedno, zda sháníte dárek k narozeninám, svátku, Vánocům nebo k úplně jiné příležitosti. 

dárková karta Impera Clinic

V Impera Clinic si lze zakoupit buď dárkový poukaz na libovolnou částku anebo voucher na celý balíček procedur. Platnost dárkového poukazu je 6 měsíců od zakoupení. V případě, že se rozhodnete pro variantu balíčku procedur je platnost 3 měsíce od data zakoupení s dodatečnou možností prodloužení. Obdarovaný si pak také může vybrat, kterou z našich dvou pražských poboček navštíví a čas procedur si přizpůsobit na míru svému harmonogramu:

Ať už tedy chcete potěšit svou drahou polovičku, přátele nebo své blízké s našimi službami jistě nešlápnete vedle. Mezi nejpopulárnější zákroky na našich pobočkách patří: mezoterapie, laserová epilace, enzymoterapie, BioRePeel či unikátní terapie přístrojem Beautylizer. Díky širokému spektru služeb můžete uspokojit téměř celou rodinu. 

Pro více informací nás kontaktujte na e-mail recepce@imperaclinic.cz nebo na telefonním číslech: + 420 773 304 008 či +420 776 473 564.

Pro více novinek a aktuální akce sledujte také naše webové stránky nebo Instagram, kde se navíc dozvíte spoustu zajímavých informací a tipů nejen o jednotlivých zákrocích, ale i oblíbené fotky ze zákroků známé jako „před“ a „po“. 

Těšíme se na viděnou a v případě, že máte jakékoliv dotazy ohledně dárkových poukazů nebo našich služeb nás neváhejte kontaktovat.